På sidan för kontoregistret kan du anmäla ditt bankkonto. Efter inloggning ser du om du har en befintlig kontoanslutning som du kan ändra om du vill. Saknas en kontoanslutning kan du anmäla ditt konto där.
ID-Metoder som stöds för internetbank och Serviceportal:
För dig som har internetbank i Swedbank/sparbank:
- Mobilt BankID
- Säkerhetsdosa utfärdat av Swedbank eller sparbankerna
- BankID på kort
För dig som inte har internetbank i Swedbank/sparbank:
Du som är privatkund i en annan bank kan få problem att logga in till kontoregistret via Serviceportalen. Se nedan exempel:
- Om du är endast företagsanvändare i Swedbank/Sparbank internetbank och har en inloggningsmetod från en annan bank.
- En del privatpersoner som är kund i fristående Sparbank utanför samarbetet med Swedbank/Sparbankerna (t ex Sparbanken SYD)
Vid dessa fall kan du istället logga in i kontoregister via Serviceportalen via denna direktlänk.
Obs! Använd inte den länken om du redan är kund i Swedbank/Sparbankerna
Observera att om något av följande stämmer för dig – gäller en separat inloggningslänk
Du har inte internetbank i Swedbank/sparbank, samt:
- Du har samordningsnummer istället för personnummer
- Du bor utomlands
- Du har skyddade personuppgifter
- Du saknar Mobilt BankID
- Du har enbart tillgång till BankID på Kort eller BankID på Fil
Gör så här
Om något av ovanstående stämmer för dig, behöver du logga in till vårt kontoregister via denna länk. Du är också välkommen att besöka ett av våra kontor för hjälp med kontoanmälan.
Du kan även besöka ett av våra bankkontor för hjälp att anmäla kontot till kontoregistret.